mandag 19. desember 2011

Oppsummering høsten 2011

Her blir det skrevet hvordan det har vært å jobbet med faget foto dette halvåret.

Foto
Det har vært en lærerrik prosess å jobbe med å ta gode bilder og redigering. Det er mye jeg ikke visste om funksjonene til et kamera før jeg begynte her. Nå er jeg mye mer bevisst på det, og bruker dem automatisk. Jeg visste for eksempel ikke hvordan man skulle stille på lukkertiden, som jeg nå vet. Jeg har  lært hvordan et bilde kan komponeres slik at det blir bra. Jeg har også lært noen enkle knep på photoshop, som hvordan man tar vekk ''forstyrrelser'' i bildet. Jeg føler vel jeg har fått nok utfordringer i faget. Det er alltid noe nytt å lære. Jeg synes at timene har vært lagt opp bra, og vi har ikke fått overflod med arbeid. Jeg tror man lærer best når man konsentrerer seg om en ting av gangen. Det har vært mange forskjellige arbeidsmetoder, som å jobbe i fotostudio, laging av GIF og litt teori i mellom.

Bloggingen
Jeg har aldri blogget så mye i mitt liv på et halvt år før. Først var det litt skremmende med tanken på å legge ut egne bilder og kommentarer av det. Men så ble jeg vant med det. Jeg har lært at en blogg må forsterke innholdet.  Utfordringen har jo vært å holde bloggen ren, så den ikke blir rotete.

Arbeidsmetoder
Jeg har prøvd ut mye forskjellig i dette faget, og har lært at det er mange forskjellige måter å arbeide på.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar