mandag 28. november 2011

Hvordan lage en enkel animasjon

Image and video hosting by TinyPic


I dag drev vi på med animasjon. Som du ser på filmen øverst, består den av to bilder limt sammen til en liten animasjon. Jeg valgte å holde den enkel, siden prosessen var litt omfattende. Først måtte jeg åpne begge bildene i photoshop og lage egne layere til dem. Så måtte jeg finne ut hvilken layer som tilhørte hvilket bilde, slik at de kom etter rekkefølge. Etter prosessen med photoshop, skulle animasjonen lastes ned på en side kalt ''TinyPic''. Der kopierte jeg adressen der animasjonen min lå, og kopierte den inn på bloggen min. Selv med bare to bilder syntes jeg det var litt omfattende.   Jeg skulle også brukt stativ da jeg tok bildene, så bakgrunnen kunne stått stille. Jeg har ivertfall lært å gjøre det bedre til neste gang.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar