mandag 14. november 2011

Redigering i photoshop

I dag fikk vi faktisk leke oss litt i photoshop! Jeg har egentlig ikke redigert så mye der inne før, men jeg følte jeg fikk det til. Vi fokuserte en del på å ''fjerne'' støy som forstyrrer bildet. Det er kanskje ikke den mest naturlige måten å gjøre det på, og det kan lett se kunstig ut. Jeg prøvde å ''fjerne'' mest mulig naturlig det som ''var i veien'' i portrettet jeg tok i dag. Det kan for eksempel være en føflekk, en kvise eller å gjøre noen områder lysrere eller mørkere. Det er på den måten profesjonelle gjør det, bare at det kan se er kunstig eller unaturlig ut.


Effekter jeg brukte:

Spot healing brush- brukes til å fjerne såkalt ''støy''. Jeg brukte det på noen føflekker

Burn tool- brukes til å mørkne områder, kan gjerne få en litt brent effekt. Her ble det brukt rundt øynene.

Dodge Tool- Brukes til å lyse opp. Jeg brukte det litt på tennene (men det ble unaturlig)

Curves- Kontrasten og lyset ble redigert litt


Adjustments- Her redigerte jeg fargene, fargeintensiteten og prøvde å balansere det





Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar